Kaip mums užkalė variklis

Nors tepalo Castrol 5W30 buvo pripilta tikrai daug, tačiau automobiliui vis tiek ėmė reikštis požymiai, rodantys, jog trūksta tepalų. Taigi, praėjusią savaitę kaip koks tornadas grįžome su rūkstančiais dūmais iš po kapoto. Bet apie viską iš pradžių.

Ore sklandė tepalas

Tepalas varikliuiVos tik nusipirkau šitą automobilį, jaučiau visada tuos nemalonius dalykus, kurie jį ištikdavo. Atrodydavo, visada langas yra kažkokiais tepalais ar garais apėjęs. Nespėji valyti, lyg rasoji, lyg kažkas kita negerai. O ir kvėpuoti ne taip lengva – tarsi sunkų kažkokį orą įkvėptum. Kai išlipi, kartais jauti, kad ir visa oda šiek tiek limpa. Aišku, kad jeigu nusėda blogos dalelės ant odos, tai kiek jų į plaučius pritrauki? Plaučiai kaip filtras veikia, bet jie linkę išsivalyti patys, jeigu per ilgai nėra laikomi tokiose blogose sąlygose. Visgi, tie požymiai buvo svarbūs, ir galėjome atsižvelgti į juos. Žmona pastebėjo, kad Castrol 5W30 reikia vis didesniais ir didesniais kiekiais, automobilis tarsi suvalgo viską, ką įpili, o kitą dieną vėl alkanas. Lyg viduriuose gyventų koks ėdrus kaspiniuotis. Su siaubu prisimenu tą dieną, kai grįžinėjau į savo miestelį, o po priekinį lango stiklą tiesiog visiškai nieko nemačiau. Tai buvo keista kelionė, nes draugas visą kelią be perstojo valė langą. Aš galvodavau, kad tas keistas rasojimas ir pasidengimas tepalais yra todėl, kad automobilyje kažkas kažką buvo kadaise paliejęs, gal tikrai kokį tepalą Castrol 5W30. Tačiau, deja, tada labai klydau, o mano neįžvalgumas tikrai nesuteikė nieko teigiamo. Maniau, kad aišku, kodėl mašina tokia apleista. Kai žmonės turi nuosavus automobilius, tai paprastai būna linkę jais pasirūpinti, pasistengti, kad ilgai tarnautų, kad gerai važiuotų. Tačiau šis automobilis prieš tai buvo tarnybinis, priklausė kažkokiai firmai. O tarnybinis inventorius niekada niekam nebūna toks brangus, kaip asmeninė nuosavybė.

Temperatūrų pokyčiai ir užkalęs variklis

Ir visgi ta keista veikla, tas karštis ir tas tepalo garavimas rodė kai ką kita. Prisimenu, kai su žmona grįžome po kelionės į Vilnių, ir namai jau buvo nelabai toli. Staiga ventiliatorius ėmė pūsti labai šaltą orą, žmona sakė, kad sušals, o ir man darėsi nesmagu. Nors toje pačioje kelionėje buvo pasidarę ir žvėriškai karšta. Tai buvo paskutiniai problemų simptomai, prieš visiškai užkalant varikliui. Taigi, automobilis dar išskleidė kažkokį garsą ir iš po kapoto ėmė rūkti dūmai.