Kaip gauti vitamino D?

Mūsų organizmui vitaminas D reikalingas dėl daugybės funkcijų palaikymo arba gerinimo. Tad nuolatos turime stengtis, kad organizmui šios svarbios medžiagos nepritrūks.

Esant vitamino D trūkumai, jausitės prastai

Jeigu trūksta vitamino D, pajusite tokius simptomus kaip nuolatinį nuvargimą, blogą nuotaiką, silpnumą, gali atsirasti depresija. Nusilps imunitetas ir greitai bei dažnai susirgsite visokiomis peršalimo, virusinėmis, infekcinėmis ligomis. Organizmas sunkiai ir lėtai su jomis kovos, gali būti daug komplikacijų. Taip pat gali būti nugaros, kaulų, sąnarių skausmai, galvos skausmai. Labai nemalonus dalykas – itin dažnas dantų gedimas, teks taisyti ir taisyti. Jeigu šie simptomai jums skamba pažįstamai, galbūt reikėtų atlikti tyrimus ir pažiūrėti, ar organizmui tikrai pakanka vitamino D. O jeigu jo trūksta – kuo skubiau aprūpinti organizmą juo.

Ką valgyti?

VitaminaiPirmiausia reikėtų užtikrinti, kad organizmą jūs aprūpinate tinkamu ir pakankamu maistu. Tai esminis dalykas, norint, kad pakaktų vitamino D. Net jeigu atstatysite jo normą su papildais, vėliau turėsite vis tiek aprūpinti save reikiamu maistu. Daugiausia maiste vitamino D rasite riešutuose, sėklose, lašišoje ir kitoje riebioje žuvyje, kažkiek raudonoje mėsoje, taip pat lapinėse daržovėse, kiaušiniuose. Tad jeigu jau kartą jums buvo nustatytas vitamino D stygius, jūs jį bandėte įveikti medikamentais, grįžote į vėžes, išlaikykite jas teisingas ir valgykite reikalingą maistą.

Būti daugiau saulėje

Paprastas patarimas, tinkantis ne visais metų laikais: stengtis būti saulėje. Nors visi bijome UV poveikio, nudegimų ir senėjimo, saulė mums labai reikalinga. Tik tuomet, kai saulė sąveikauja su oda, gaminasi natūraliu būdu vitaminas D. O tuomet ir nuotaika gerėja. Tai iš tiesų viena iš priežasčių, kodėl šiauriečiai, mažiau matantys saulės, dažniau serga depresija. O ir psichologai jums iš savo praktikos galėtų papasakoti, kad pavasarį, ėmus šviesti saulei, visi pasijaučia geriau, atsiranda nuotaika, mažėja depresyvumas. Pacientai sugrįžta rudenį, kuomet saulės būna daug mažiau.

Geriausias būdas – vartoti reikiamus papildus

Taigi, jeigu norime sau užtikrinti pakankamą vitamino D kiekį, žiemą, kuomet mažiau saulės, verta naudoti vitamino D papildus. Taip pat, jeigu mityba silpna. Arba tais atvejais, kuomet nustatoma tyrimų metu, kad trūksta vitamino D. Tuomet tiesiog nedelsiant reikia imtis jo kiekio didinimo organizme programos, kitaip galima labai sunkiai ir nemaloniai susirgti. Tad linkime būti sveikais ir vartoti vitamino D papildus bei natūralius produktus su šiuo vitaminu.